in

למה בעלי חיים זה מרכיב חשוב בחיים שלך? ולמה הם גורמים לנו אושר?

למה בעלי חיים זה מרכיב חשוב בחיים שלך? ולמה הם גורמים לנו אושר?

כולם אוהבים חיות. הם חמודים, חביבים ומלאי חיים – ללא בעלי חיים, הפלנטה שלנו תהיה הרבה פחות יפה והרבה פחות ברת קיימא. יש לנו אחריות מוסרית לדאוג לבעלי החיים המרכיבים את עולמנו הטבעי. עלינו לשמור על הסביבה שלנו כדי שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות ממנה. בעלי חיים עוזרים לנו להפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר.

בעלי חיים חיוניים לחיי אדם ולאושר. בני אדם מסתמכים על בעלי חיים עבור מזון ולבוש. בעלי חיים גם מספקים לנו תחבורה; אנחנו משתמשים בהם כדי להגיע למקומות ולהיפטר מהפסולת. הם משמשים גם לעבודה בגני חיות ובמפעלים. בנוסף, גני חיות הם מקור לרפואה ובידור לבני אדם. אנשים אוהבים את חיות המחמד שלהם, אבל חיות מחמד משמשות למטרות אנושיות ללא הסכמתם. הגיע הזמן לכבד בעלי חיים כחברים יקרי ערך בחברה שלנו.

ברור שאנו תלויים בבעלי חיים; הם חלק מהותי מחיי האדם ומהאושר. עם זאת, אנשים רבים אוהבים בעלי חיים אך אינם מכבדים אותם. הם משתמשים בבעלי חיים למזון, בגדים, בידור וניסויים – למרות העובדה שהם לא יכולים לתת הסכמה. בני אדם מרגישים מחוברים יותר לבעלי חיים מאשר לבני אדם אחרים. זה הוביל להתעללות בבני אדם ובבעלי חיים כאחד. אם אנחנו רוצים להיות אוהבים מספיק כדי להציל את שתי התרבויות שלנו, אנחנו צריכים להיות אוהבים מספיק כדי להשאיר בעלי חיים לבד כאשר הם לא בשימוש.

בני אדם ובעלי חיים צריכים מרחב ופרטיות כדי להיות מאושרים. אנשים נמאסים מהחמידות אם זה נמשך יותר מדי זמן. לכן, גם האושר האנושי וגם האושר החייתי דורשים קשר מתמיד עם הטבע. זה מחבר אותנו עם בעלי חיים, צמחים ועולם הטבע בכלל. זה נותן לכולם תחושת שייכות ונותן לנו משהו שכיף לדבר עליו בכל פעם שאנחנו נפגשים. בנוסף, הטבע ללא הפרעה עוזר לכולם להרגיש בטוחים מפני אלמנטים טבעיים מסוכנים כמו אש או מים. אנחנו צריכים מרחבים בטוחים לכולם אם אנחנו רוצים להרגיש בנוח עם עצמנו ואחד עם השני.

אנחנו צריכים להעריך ולהגן על חיי בעלי חיים עבור הדורות הבאים שלנו. בעלי חיים רבים עוזרים לנו במזון, תחבורה, תרופות, בידור, חברות ובטיחות – בהתבסס על הערכות, נעשה שימוש בכ-50 מיליארד בעלי חיים בשנה ברחבי העולם ללא הסכמתם. אנשים מרגישים מאושרים יותר כשהם מתחברים לבעלי חיים – וזו הסיבה שגני חיות כל כך פופולריים – אבל זה מקטין את מספר החיות בעולם מלכתחילה. אנחנו צריכים להיות אוהבים מספיק כדי לכבד את הטבע מספיק כדי להשאיר אותו בשקט כדי שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות ממנו.