in

זני כלבים: מהו הזן הכלבים הטוב ביותר לגדל אם יש לך גינה קטנה

סוגי כלבים - גזעים

כלבים יכולים להגן על הבית והגינה מפני מזיקים לא רצויים. סוגים רבים של כלבים מסוגלים לצוד ארנבות ומזיקים אחרים, מה שעוזר באופן טבעי לשמור על הגינה נקייה ממזיקים. בנוסף, כלבים מסוגלים בקלות להתריע בפני בני אדם על איומים מתקרבים כמו חיות אחרות או גנבים. זה מועיל במיוחד לאנשים שלא נמצאים הרבה בבית או שיש להם ראייה ירודה. באזורים מסוימים, כלבים מחויבים על פי חוק לספק סוג זה של הגנה לבעליהם; אי ביצוע כך יגרור קנסות או אפילו חילוט של הכלב.

כלבים יכולים לעזור גם בציד והדברה מחוץ לבית ולגינה. למשל, גזעים רבים מתאימים לציד ציד קטן כמו ארנבות וסנאים. הם יכולים לשמש גם לצוד בעלי חיים גדולים יותר כמו צבאים אם הם גדלים סביבם מגיל צעיר. זה מקל הרבה יותר על אנשים החיים באזורים מרוחקים להשיג בשר; הם לא יצטרכו לבזבז זמן בציד או לשלם מחירים גבוהים עבור בשר בחנות. בנוסף, גזעים רבים מתאימים גם להדברה בשל יכולות הנביחות או הריח שלהם. עבודות אלו דורשות רמה גבוהה של אינטליגנציה על מנת לקבוע מתי מתאים לתקוף; רק בעלי חיים מסוימים יהוו איום וידרשו השמדה.

החזקת כלב מקלה על גידול מזון, מכיוון שהם יכולים לצוד ולעזור עם מזיקים בגינה. ציד הוא דרך מצוינת לכלבים לספק לבעליהם חלבון נוסף לאורך כל השנה. בנוסף, כלבים מסוגלים לעזור עם מזיקים בגינה כמו מכרסמים וארנבות. להחזיק כלב בסביבה גם מקל על ההתמודדות עם כל טורף שעלול לנסות לאכול את היבולים שלך. בעוד שגם חתולים יכולים לעשות את העבודה הזו, כלבים הם טורפים גדולים ואגרסיביים יותר מאשר חתולים; הם מסוגלים להגן על יבולים מפני טורפים טוב יותר מאשר חתולים.

ייתכן שיש כלבים שלא אוהבים את החוץ מספיק כדי ליצור ציידים טובים או מגיני גינה. גזעים מסוימים פשוט אינם מתאימים לעבודות אלה; הם עשויים להיות קטנים מדי או מפוחדים בקלות מדי על ידי חיות או בני אדם אחרים. בנוסף, גזעים מסוימים פשוט לא אוהבים להיות בחוץ כמו שאחרים אוהבים; הם יהיו מעוניינים יותר להישאר בפנים וללטף אותם על ידי בני אדם במקום לצוד או להגן על הגן.

כלבים אינם מעולים בכל משימה הקשורה לחקלאות; אתה צריך להשקיע זמן רב באילוף כלב כדי לעזור בגינון, ויש כלבים שפשוט לא יתעניינו בסוג כזה של עבודה. יתכן שהכלב שלך יתעניין רק בחלקים מסוימים של העבודה (ציד מול הדברה) ויתעלם לחלוטין מחלקים אחרים (הגנה מול ציד). בנוסף, אילוף הכלב שלך דורש הרבה זמן וסבלנות- משהו שלא לכולם יש מספיק כדי לגדל מזון עם כלב בסביבה!

להביא כלב לגדל מזון עשוי לדרוש ממך לרכוש בעלי חיים מסוכנים- אשר חלקם אנשים מעדיפים לא לעשות. בנוסף, הכלב שלך עלול להרוג בטעות חיות קטנות יותר בזמן שהוא מנסה להגן על היבולים שלך; יש אנשים שמעדיפים בעלי חיים קטנים יותר כמו צפרדעים ולטאות לחיות ללא הפרעה בחצר האחורית שלהם, ללא נגיעה מחפצים מעשה ידי אדם כמו כלבים וגידולים!

בסך הכל, כלב בסביבה מועיל בעת גידול מזון מכיוון שכלבים מספקים ציידים, מגינים ועוזרים עבור היבולים שלך. עם זאת, בחירת הגזע הנכון דורשת שיקול דעת מדוקדק כדי שתוכל להבטיח שיהיה לך את מה שאתה צריך עבור החקלאות בחצר האחורית שלך כאשר אתה מקבל את הכלב שלך!

סוגי כלבים - גזעים