in

דרכים טובות לאלף כלבי לברדור ומה מייחד את גזע הלברדור מכלבים אחרים

לברדור רטריבר | פורינה ישראל

 

כלבים הם יצורים צייתנים באופן טבעי. עם זאת, לאמן אותם להיות צייתנים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח התנהגות טובה. אילוף כלב מחזק התנהגות טובה ומאפשר לו ללמוד פקודות חדשות. עם זאת, אילוף מועיל רק אם בעל הכלב מחויב לתהליך. כלב מאולף היטב הוא תענוג להיות בסביבתו ומספק חברות והגנה לבעליו.

כלבים הם יצורים צייתנים באופן טבעי, אך לאילוף יש יתרונות רבים. ראשית, כלבים ובעליהם מתחברים על אילוף הכלב. זה הופך למקור של בילוי וזמן חיבור למשפחה. שנית, אימון נכון מסכל התנהגות רעה. כאשר כלב יודע כיצד להתנהג כראוי, הוא יכול לעשות זאת מבלי שיאמר לו לעשות זאת. זה מפנה זמן לבעליו להתמקד במשימות חשובות יותר. שלישית, אימון ציות בונה מערכת יחסים של אמון בכלב ובבעליו. כלב מאולף היטב ימלא אחר פקודות הבעלים שלו ללא עוררין כי הוא סומך על כך שהבעלים שלו יודע מה הכי טוב עבורו.

לא כל הכלבים ניתנים לאילוף באותה מידה ויש גזעים שהרבה יותר קל לאלף מאחרים. גזעים מסוימים של כלבים טובים יותר בציות לפקודות מאחרים. לדוגמה, טריירים ידועים כעקשנים וקשים לאימון. ההיפך נכון לגבי רטריברים אשר מתאמנים בקלות ומשתוקקים לרצות את בעליהם. גזעים מסוימים הם גם אינטליגנטיים יותר מאחרים; זה הופך אותם לקשים יותר לאילוף אך גם מתגמלים יותר כאשר הם עושים זאת.

לברדור רטריבר | כלבים | הומלס

לא כל הבעלים מחויבים באותה מידה לאילוף הכלבים שלהם ואינם משקיעים את העבודה הדרושה כדי להפוך אותו ליעיל. גם אם כלב מאולף היטב, הוא לא יתנהג אם בעליו לא מחויב לאכוף כללי אילוף. בנוסף, יותר מדי אילוף עלול להלחיץ ​​את הכלב ולהזיק לו מבחינה פסיכולוגית. האילוף חייב להתנהל במתינות אחרת הוא יהפוך לבלתי יעיל ואף מזיק לשני הצדדים המעורבים.

גזעים מסוימים של כלבים טובים יותר בציות לפקודות מאחרים; גזעים מסוימים פשוט אינם אינטליגנטים מספיק כדי לעקוב אחר הוראות באופן עקבי. ההיפך נכון לגבי רטריברים אשר מתאמנים בקלות ומשתוקקים לרצות את בעליהם. משמעות הדבר היא שכלבים מסוימים אינטליגנטים יותר מאחרים; בתורו, זה הופך אותם לניתנים יותר לאילוף לטובת בעליהם.

גזעים מסוימים של כלבים הם גם אינטליגנטיים יותר מאחרים; זה הופך אותם לניתנים יותר לאימון לטובת בעליהם. רטריברים כגון לברדור נחשבים לאחד הגזעים החכמים ביותר של כלבים; זה הופך אותם לקלים מאוד לאילוף בהשוואה לגזעים אחרים של כלבים כמו טרייר או פיטבול שדורשים יותר מאמץ מהבעלים שלהם במהלך אימונים.

לברדור רטריבר | סוגי כלבים | יסמין קאופמן
כלבי לברדור

כאשר נעשה כראוי, אילוף יכול להניב יתרונות רבים הן לכלב והן לבעליו ; עם זאת, זה דורש מחויבות משני הצדדים המעורבים על מנת להצליח. כלבים תמיד יהיו בעלי אינטליגנציה טבעית המאפשרת להם ללמוד במהירות – זה רק תלוי אם הם מקבלים הדרכה נכונה במהלך תהליך הלמידה על ידי מאלף או בעלים מושקעים.